Monday 11 July 2011

Assembly

In The Name Of Allah
The Relenting
&
The Most Merciful


~ perhimpunan yang bermatlamat mencemarkan imej Malaysia itu, melenyapkan pendapatan harian lebih 5,000 keluarga peniaga kecil dan sehubungan itu, khidmat guaman percuma akan disediakan bagi membolehkan perkara itu dibawa ke mahkamah ."Kita nak tuntut kerugian semua peniaga yang hilang pendapatan semalam daripada pihak penganjur," ~ quoted from berita harian

...bermacam-macam usaha yang telah dilakukan bagi mengubah persepsi rakyat terhadap perhimpunan BERSIH yang diadakan pada 9 July lepas.Tidak cukup dengan propaganda yang hebat ditayangkan menerusi iklan,laman facebook,surat khabar dan sebagainya.Semuanya memberi imej negative kepada pihak penganjur dan orang ramai yang menyertai perhimpunan "haram" ini.

Pada pemerhatian saya, perhimpunan ini sebenarnya tidak akan kelihatan terlalu extreme sekiranya pihak polis tidak menyekat perarakan mereka untuk berdemonstrasi....erk mungkin ok

Bagi saya, tidak munasabah sekiranya dikatakan parti pembangkang merupakan dalang disebalik perhimpunan aman ini. It's actually open for those who wants the next election to be clean and free from corruption. Anyone can join it, whether you are pro-establishment or anti-establishment. Jadi sepatutnya tiada pertelingkahan yang berlaku yang melibatkan politik dalam hal ini :)

Another one mengenai kematian salah seorang saudara yang mengikuti perhimpunan aman ini, sungguh tidak patut sekiranya dikatakan bahawa beliau mati dibunuh disebabkan semburan gas pemedih mata yang dilakukan oleh pihak polis. Mari kita ingat semula Firman Allah s.w.t "Kullu nafsin zaaiqatul maut". Setiap yang hidup pasti akan mati. Anyway, from Allah we come, and to Him we shall return. Segala perkara yang berlaku sebelum nyawa kita ditarik itu hanyalah untuk dijadikan asbab kepada kematian. Boleh jadi kamu meninggal ketika hendak makan. Boleh jadi kamu meninggal kerana terjatuh. Boleh jadi kamu meninggal ketika sedang bersembang.

Wallahu A'lam



No comments:

Post a Comment