Saturday 13 June 2015

buktikan



~ Uhibbuki Fillah ~

(Saya sayang awak (perempuan) kerana Allah)

Kata sayang kerana Allah,

kenapa tak tegur kawan tu tak tutup aurat secara sempurna

Kata sayang kerana Allah,

kenapa tak nasihat tinggalkan perkara maksiat

Kata sayang kerana Allah,

kenapa tak tegur kawan tak solat

Kata sayang kerana Allah,

kenapa tak ingatkan kawan tentang akhirat

Kata sayang kerana Allah,

kenapa biarkan kawan bergelumang dengan dosa nyata

Awak ni nak masuk syurga sorang-sorang ke? Tak nak ada orang lain eh?

T_____________________________________________T

Berkata seorang sahabat....

Saya agak ragu dengan ucapan itu. Sometimes terfikir yang semua itu hipokrit. Pernah satu masa tu saya buat salah. Saya tahu dan saya sedar saya salah. Tapi, orang-orang yang acap kali dok sebut 'uhibbuki fillah', 'uhibbuki fillah' tak pernah pun tegur kesalahan saya. In fact kawan-kawan so-called 'biasa-biasa' ini yang lebih prihatin, sayang, ambil kisah dan tegur kesalahan saya. Mereka lebih sayangkan saya kerana Allah.

Iman yazid wa yanqus. Iman itu bertambah dan berkurang. Saat iman berkuranglah sahabat amat amat diperlukan agar dapat mengingatkan kembali diri yang hanyut dibawa deras ke pangkal jalan.

Benarlah.

 Action speaks louder than words. 

Wallahu A'lam

No comments:

Post a Comment