Sunday 18 October 2015

Don't ask me that question


A : Assalamualaikum. Ya Allah lamanya tak jumpa. Ni menantu yang keberapa ni?
B : Wa'alaikumussalam. Alhamdulillah, yang kedua.

A : Sambil2 jeling manja pandang saya dan pegang tangan saya, yang ni bila pulak?
Me : Dalam hati. Hmmm..soalan,as expected.. Terus tunjuk gigi yang tak berapa nak lurus.

******************************

Seminggu sebelum, dekat ofis...

Me : Wt, habis lah saya.. Time kenduri kakak saya nanti soalan yang bakal saya dengar 'yang ni bila lagi', 'sakina bila pulak'...huhu terpaksa la den tadah telinga lebar lebar.
Wt : Kina nak tau tak, saya ada terbaca, bila orang tanya pasal jodoh, jawab balik dekat dia 'err, makcik bila meninggal ek'?
Me : Uihh.. Dahsyat sangat soalan tu
Wt : Yela. Soal jodoh,mati semua tu kan rahsia Allah. Yang makck2 tu nak tny, nak tau sangat bila kita kawin, haa tula jawapannya.

******************************

Dan saya, selain jawapannya tunjuk gigi, saya jawab 'soooooon insyaAllah. Doa doa kan ye'.

Wallahu A'lam

No comments:

Post a Comment