Wednesday 22 February 2012

unexpected result


3 hours ago, i checked my examination result through e-mail

Alhamdulillah...
that's the only word that came out from my mouth when i looked at my result, it has never crossed my mind. Selama saya belajar, tak pernah saya rasa tertekan seperti sem lepas. Rasa macam baru belajar hari ini, esok dah nak exam.

But it proves that Allah S.W.T answered my dua' and knows everything deep in my heart.

Firman Allah S.W.T didalam surah Al-Baqarah " Dan apabila hamba-hamba-Ku bertanya kepadamu ( Muhammad ) tentang Aku, maka sesungguhnya Aku dekat. Aku kabulkan permohonan orang yang berdoa apabila dia berdoa kepada-Ku. hendaklah mereka itu memenuhi ( perintah )-Ku dan beriman kepada-Ku, agar mereka memperoleh kebenaran ".

Innallaha la yukhliful mii'ad. Sesungguhnya Allah tidak akan memungkiri janji :)

---> During examination week, ramai orang melakukan solat tahajud, solat hajat, solat fardhu, baca al-quran, never miss. But.....a week after that...... lenyap terus semua amalan ini. Hilang bak debu yang berterbangan. Tidak meninggalkan kesan langsung walaupun sedikit. I wonder, why these people have these kind of attitude. ohh tersangatlah hipocrite ! tak malu ke dengan Allah? Waktu nak exam, iya iya je buat solat itu, solat ini. Minta macam-macam, tetapi bila semua yang kita minta berada dalam genggaman, senang-senang kita lupakan Allah. Solat yang WAJIB kita tunaikan hilang entah kemana. Solat hajat yang dulunya hampir setiap hari dilakukan, lenyap begitu saja. Tilawah al-quran apatah lagi.

sahabatku, jangan disebabkan perbuatan kita yang bersifat acuh tidak acuh, malas, tidak istiqomah, mengundang kemurkaan Allah. wal'iyazubillah

Firman Allah S.W.T:
 " dan apabila mereka digulung ombak yang besar seperti gunung, mereka menyeru Allah dengan tulus ikhlas beragama kepada-Nya. tetapi ketika Allah menyelamatkan mereka sampai di daratan, lalu sebahagian mereka tetap menempuh jalan yang lurus. adapun yang mengingkari ayat-ayat kami hanyalah penghianat yang tidak berterima kasih "
( Luqman : 32 )

~ perbaiki diri, iman & amal :)

Wallahu A'lam

No comments:

Post a Comment