Tuesday 14 April 2020

Ziyad dah kenal warna?


Sembang2 dgn K.Fana kat WhatsApp. Tiba2 K. Fana tanya...

K : Ziyad dah kenal warna tak?
S : Tengah ajar lagi warna. Balik2 Blue, Purple, Yellow. Ikut sedap mulut dia je
K : Mcm mana nak tau yg dia betul2 tau or dia hentam je eh?
S : Ntah la. Kadang betul kadang salah jugak. Tapi kalau google2 tgk cara org ajar, tampal kertas warna kat lantai pastu suruh dia letak mainan dia ikut kaler kertas tu

So saya pun terus la buat apa y saya sarankan kat kakak saya. Haha. Bukan apa, sebelum2 ni penah je nak ajar ziyad perbezaan warna. Tapi ziyad jenis cepat boring. Tunjuk sekali, dua kali ok lagi. Masuk kali ketiga, dia dh start berlari semula dh. Tu y sy sendiri jadi mcm malas tu. Haha

Tapi, tadi lepas tampal kertas, bagi ziyad mainan dia. Saya sebut 'yellow colour'. Pastu suruh la dia letak mainan2 ikut kaler kertas tu

Ni hasilnya. Dia susun sendiri haha

Kesimpulannya, ziyad dah tau la perbezaan warna rupanya. Cuma saya kena bagi tau nama warna2 tu. 

Ohh, nak soh dia letak mainan dia ada caranya. Saya berlari kejar dia satu rumah dulu, pastu suruh dia letak 1 mainan dia kat kertas warna. Pastu kejar lagi satu rumah then bg 1 mainan suruh dia letak kat kertas. Korang kira la berapa pusingan saya lari kejar dia

Mau nya x slim umi gini?

Wallahu A'lam

No comments:

Post a Comment