Wednesday 6 June 2012

alkisah sang semut 1 dan semut 2

Beware of this jari wahai semut sekalian !
Atas permintaan seorang kawan yang begitu aktif dan tidak boleh duduk diam, saya dipaksa menceritakan tentang riwayat hidupnya di satu tempat yang tidak asing lagi, jengka ! ya jengka. itulah tempat beliau memelihara, menternak, dan bermanja dengan binatang. Dan ditempat itu jugalah hati beliau mula berjinak-jinak untuk menjadi cair macam ais tatkala melihat 'super semut' yang sentiasa menjadi igauan, idola dan pujaan hati.

Para pembaca yang budiman dan setia nak tau tak apa binatang kesayangan beliau? An naml. atau kata nama lainnya semut !Pantang nampak semut, tangan beliau begitu pantas membelai semut dengan lemah lembut sehingga nazak. oh sungguh penyayang bukan? Walau ditegah berulang ulang kali, masih juga tiada perubahan.Walau dibrain wash setiap hari, masih tiada pembaharuan. Dan walau diceritakan kisah semut kepada beliau, tetap juga tiada perubahan. Oleh itu saya sarankan agar semut semut diluar sana supaya lebih berhati-hati ketika melintasi atau melalui sesuatu kawasan yang terdapat tanda-tanda anda semua didalam bahaya.

Tapi macam apa yang saya cakap tadi, terdapat beberapa fakta pelik mengenai diri beliau. Iaitu mudah cair apabila melihat 'super semut' dihadapan mata. Wahh ini satu keajaiban yang luar biasa. Super semut berjaya mencairkan ais batu yang begitu keras seperti ais yang terdapat didalam peti ais dirumah kami. Ais yang begitu tebal dan keras mampu dicairkan hanya dengan satu senyuman. Kata beliau, super semut mempunyai daya tarikan yang tersendiri. Atau boleh juga dikatakan seperti magnet. Mampu menarik perhatian dengan wataknya yang agak cool, dan juga mempunyai ciri-ciri pelajar mithali yang mana saya rasa apabila dia grade nanti, sesuai jadi lecturer.


masih setia menunggu tunjuk ajar dari super semut

Oleh kerana super semut agak pandai, beliau ada juga menanam cita-cita untuk belajar bersama. tetapi adakah perkara ajaib kedua akan berlaku? mampu kah saya merungkai fakta pelik yang kedua? nantikan jawapannya.......????

Wallahu A'lam

No comments:

Post a Comment