Thursday 5 May 2016

Saya. Tak. Suka.


Wuwuwu. Demam seminggu. Tak suka nyaa. 

Nak tau tak kenapa saya seboleh bolehnya mengelak diri saya dari teknologi (ok, teknologi disini yang saya maksudkan adalah, dot dot dot........)

Pertama : Gambar

- Tengah seronok riang ria tengok gambar baju cun-cun, baju muslimah gitu, tengok beg, kasut, scroll lagi dan lagi dan lagi dan erkkkk... Terkeluar gambar 'virus minda'. You know what I mean rite. Gambar seksi meksi yang sangat menakutkan. Ok. Stop.

Kedua : Gambar lagi 

- Bila saya tekan magnifying glass, tiba tiba keluar gambar luuukaaa.. Waaaa! Sakiiittt dan saya benci tertengok dan rasa macam.... Menyesal ! Sepatutnya saya tengok TV cerita nona tetamu undangan kak ton yang promote beautyumaira lagi bagus.

Ketiga : Buang masa terlebih limit

- Bila dah duduk mengadap teknologi, perghh sejam rasa seminit. Punyala cepat masa berlari. Tak dan nak kejar. Lepas dah jadi macam tu, penyesalan tahap satu datang tanpa diundang. Yang sedihnya, rasa menyesal datang selepas 4 jam jadi anak patung tak bergerak.

Keempat : Penyakit hati

- Saya paling takut yang ini. Takut termengata orang dalam hati bila tengok status orang lain. Takut ter'jeles' dengan apa yang orang lain ada. Takut ter'riya' pastu bangga bila dapat pujian. Takut yaaang macam macam jenis perasaan yang ada pada m.a.n.u.s.i.a. Korang tahu kan penyakit 'ain? Moga saya dijauhkan dari menjadi penyebab dan dijauhkan dari terkena penyakit ini.

Kelima : Fitnah

- Saya tersedar dari mimpi akhir tahun 2010. Waktu tu mula la tengok balik kawan kawan yang saya kawan. Mula la delete sorang sorang. Kawan asalnya ada la dalam 500 orang. Delete delete delete. Tinggal 100++. Delete gambar yang macam macam gaya saya pernah buat. Gambar dia punya banyak. MasyaAllah ! Wuu. Sedih kot tengok diri sendiri. Tak tipu. Lepastu dengan fitnah agama lagi. Orang sekarang mudah sangat forward n send benda yang dia sendiri pun tak tahu menahu kesahihan berita tu.

Keenam : Hmmm..

Banyak lagi sebenarnya. Tapi... Ni jela yang saya share. Saja nak buat kenang kenangan & tinggalkan secebis perasaan kat sini. Boleh baca balik nanti nanti. Pastu gelak sorang sorang.

Ok. Itu scary.

Moga kita semua terhindar dari fitnah dunia & akhirat. 

Tolong kawan. Doakan saya ~

Wallahu A'lam

2 comments:

  1. Better thn diri anda dr activate blik 'teknologi' tuh, i support u 200% 😉

    ReplyDelete
  2. Wahhh... Ada penyokong !
    Hehe. Baekk. InshaaAllah. Lebih selesa macam ni kot ;) walaupun kadang kadang rasa macam ketinggalan zaman. Haha.

    ReplyDelete