Friday 15 July 2016

Walimatul Urus


credit

Rasulullah s.a.w bersabda:
" Makanan yang paling buruk adalah makanan dalam walimah yang padanya hanya mengundang orang-orang kaya untuk makan, manakala orang-orang miskin tidak diundang.."

(Riwayat Bukhari dan Muslim)


Saya,

Nurul Sakina Norazman

ingin menjemput semua yang mengenali diri ini

ke majlis perkahwinan saya pada

Tarikh : 14/08/2016
Masa : 12.00pm - 4.00pm
Tempat : Dewan MPAJ AU 5

Semua dijemput hadir, tanpa sebarang diskriminasi :)

"Wahai sekalian manusia ! Bertaqwa lah kepada Tuhan-mu yang telah menciptakan kamu dari diri yang satu, dan daripadanya Allah menciptakan isterinya; dan daripada keduanya Allah memperkembang biakkan lelaki dan perempuan yang ramai. Dan bertaqwa lah kepada Allah yang dengan (mempergunakan) nama-Nya kamu saling meminta satu sama lain, dan peliharalah hubungan silaturrahim. Sesungguhnya Allah selalu menjaga dan mengawasi kamu"
(An-Nisaa' : 1)

"Dan di antara tanda-tanda yang membuktikan kekuasaanNya dan rahmatNya, bahawa Dia menciptakan untuk kamu (wahai kaum lelaki), isteri-isteri dari jenis kamu sendiri, supaya kamu bersenang hati dan hidup mesra dengannya, dan dijadikanNya diantara kamu (suami isteri) perasaan kasih sayang dan belas kasihan. Sesungguhnya yang demikian itu mengandungi keterangan-keterangan (yang menimbulkan kesedaran) bagi orang-orang yang berfikir"
(Ar-Rum : 21)

Doakan kheir semuanya :)

p/s : sebarang pertanyaan, boleh pm saya (^_^)

Wallahu A'lam

No comments:

Post a Comment