Thursday 28 July 2016

Takut.


Having fear of death between, (pertama) sayang nak tinggalkan dunia atau takut amalan tak cukup, (kedua) takutkan azab Allah dan nak lepaskan diri dari neraka is totally tak sama.

Having said this, I wonder which one is my real perasaan takut yang saya ada. Kadang-kadang the latter one tu, but most of the time yang pertama rasanya. Takut amalan tak cukup @ amalan rosak. (na'uzubillah min zaalik)

Entah. Saya sendiri tak pasti.

Tapi kau, aku dan semua tahu kan. Perasaan takut yang kedua tu, takut yang membawa kepada pengharapan, rasa insaf, takut yang memang SUPER POWER takut. Takut yang buat kau rasa nak menetap dalam masjid beribadah seumur hidup. Takut yang boleh membuatkan kau pengsan berkali kali bila terbayang terkena tempias api.

Tapi kadang aku sendiri pelik. Kenapa masih ada perasaan sambil lewa dalam beribadah, sedangkan aku takut masuk api neraka in fact aku tahu beberapa jenis azab yang dah diberitakan melalui al-quran dan hadis nabi.

Ya Allah.. aku berlindung dengan-Mu dari azab nerakaMu T_T Kurniakanku husnul khatimah ya Rabb~

Wallahu A'lam

No comments:

Post a Comment