Wednesday 31 December 2014

ala bizikrillah



You have biggest problem right now?
You have no idea on how to solve those problem?
You can't bear it anymore?

Don't worry...
There is a light !
There is a way !

 Just Ask Allah
He will help you


Daily checklist
1) Remember Allah while standing
2) Remember Allah while seating
3) Remember Allah while lying down


Dari Abu Hurairah r.a dia berkata ,Rasulullah s.a.w bersabda, Allah s.w.t berfirman : "Aku sesuai dengan persangkaan hamba-Ku terhadap-Ku dan Aku selalu bersamanya ketika dia mengingati-Ku. Apabila dia mengingati-Ku dalam dirinya, maka Aku pun akan mengingatinya dalam diri-Ku. Apabila dia mengingati-Ku dalam satu kumpulan manusia, maka Aku pun akan mengingatinya dalam satu kumpulan makhluk yang lebih baik dari mereka. Apabila dia mendekati-Ku sejengkal, maka Aku akan mendekatinya sehasta. Apabila dia mendekati-Ku sehasta, Aku akan mendekatinya sedepa. Dan apabila dia datang kepada-Ku dengan berjalan, maka Aku akan datang kepadanya dengan berlari"

(Sahih Muslim : 4832)

 *Dengan mengingati Allah, hati akan menjadi tenang *

Wallahu A'lam

No comments:

Post a Comment