Sunday 14 December 2014

annual dinner


Gendang gendut tali kecapi, kenyang perut suka hati

Venue : Hilton hotel
Date : 12 December 2014
Time : 7.00 p.m to 10.30 p.m
Participants : As usual, all staffs from 3 departments plus 1

Ok saya tahu, intro yang ...... pelik. Hehe. Bahagian atas tu dah macam kad kenduri kawin, siap berpantun bagai. Ok jom bercerita tentang si arnab yang comel dan si kancil yang bijak.

**************************************

Saya antara yang terawal sampai di hotel Hilton. Perjalanan yang disangka memakan masa selama satu jam setengah gara-gara bersangka buruk bahawasanya Kuala Lumpur akan jammed teruk, rupa-rupanya kami menyusur laju dan sampai kedestinasi dalam setengah jam perjalanan sahaja. Ehem sedara sedari, kan ke sekarang ni hujung tahun, memang ler tak banyak sangat kereta kat KL. (sambil senyum senyum kambing dan mengembekkk dengan sendirinya).

Kami dari account department telah diberi watikah untuk mengatur segala persiapan annual dinner. Almaklumlah selama ini segala program yang diadakan, staf dari audit dept yang selalu menjadi tulang belakang sesebuah program, jadi sekarang ni mereka bercita-cita untuk menjadi peserta dan merayu agar kami pula organize majlis ini.

Saya bukanlah antara mereka yang bekerja keras untuk menjayakan annual dinner ini :3

Saya hanya tolong sikit-sikit je, tak banyak pun. Sebab apa? Adalahhhhh....hihi

Nak tengok apa yang best disana?

Nah....

Mmmmmm. Nyum nyum

Seusai solat maghrib, kami turun ke ground floor dan tanpa menunggu lama terus serbu makanan yang terhidang seperti singa yang lapar menerkam mangsanya. Kali ni memang tak lepaskan peluang, makan semua yang ada. Habis semua kek yang terhidang saya rasa. Mmmmm sedaaaaaap & kolestrol meningkat :D

Tepat jam 8.20 p.m, aktiviti pertama diadakan. Kami perlu membuat satu bulatan besar. 

Cara permainan :-
1) Seorang peserta perlu menyebut apa-apa perkataan. Contohnya 'tiger'.
2) Dalam kiraan 5 saat, orang disebelahnya perlu menyebut apa-apa perkataan bermula dengan huruf 'r', contohnya 'rose'.
3) Dalam kiraan 5 saat, orang disebelahnya pula perlu menyebut apa-apa perkataan bermula dengan huruf 'e', contohnya eraser.
4) Dalam kiraan 5 saat, orang disebelahnya pula perlu menyebut apa-apa perkataan bermula dengan huruf 'r', contohnya 'roof'.
5) Dan begitulah seterusnya....

Namun yang mendebarkan adalah, sesiapa yang tidak dapat menjawab dalam masa 5 saat akan dikenakan penalty ! Haha. Memang nampak mudah kan? Tapi apabila kenervousan tahap maksima, mindaku mula tidak waras. Haha. Even a simple word boleh jadi berbelit lidah nak sebut. Aiyakkk.. Syukur, tak kena denda. 

Tapi yang bahagianya, siapa yang kalah itulah pemenang. Mereka yang dikenakan penalti, dan dapat membuat seperti yang disuruh akan mendapat hadiah. Jadi, tahniah kepada para pemenang !!!  :D


Waaa banyaknya hadiah. Antaranya adalah thermo pot, oven, rice cooker, mixer dan macam macam lagi.

Aktiviti kedua adalah penyampaian anugerah kepada semua. Ya. Semua orang dapat. Cuma yang menentukan pencapaian seseorang itu adalah bos dari setiap department. Dan bos saya menganugerahkan saya sebagai.......

Haha....

Terima kasih kepada semua yang sentiasa memberi tunjuk ajar tanpa menunjukkan rasa kebencian maupun kemeluatan yang melampau kepada saya. Jasa kalian amat besar. Terlalu banyak perkara baru saya belajar selama bekerja 9 bulan disini. Tidak akan berkurang ilmu seseorang apabila dia mengajarkan kepada orang lain bahkan ilmunya semakin bertambah, bertambah dan makin mantap. InsyaAllah.


Photo booth. Hasil seni kawan saya yang memang kreatif. Tidak perlu berbelanja lebih, guna kotak dutch lady pon boleh :)
Aktiviti terakhir adalah cabutan bertuah. Saya? Tidak lah bertuah mana pun malam tu (>.<) Bawak balik apa yang diberi sajalah. Haha. Dapat coklat sebungkus (adehh kolestrol..kolestrol...), kalender 2015, award plaque. Dah dah cukup ! Haha.

Jadi itulah dia cerita annual dinner kami. Nak yang lagi best? Tungguuuu......Till the next time :)

Wallahu A'lam

No comments:

Post a Comment