Friday 20 July 2012

ahlan ya ramadhan ! :)

Bismillahirrahmanirrahim......

Alhamdulillah syukur dipanjatkan kehadrat Allah s.w.t atas kurniaan nikmat umur ini. Moga dengan bertambahnya bilangan umur, semakin bertambahlah amalan yang boleh menjadi bekalan diakhirat kelak. insyaAllah.....

So how's your iman today? semakin bertambahkah? atau berkurangkah? atau bergelora, sekejap dibawah sekejap diatas seperti ombak? Apa-apa pun bersyukur lah kepada Allah kerana kita masih lagi mampu menjawab persoalan tentang dimanakah tahap keimanan kita. Ini menunjukkan kita masih mempunyai iman.  Alhamdulillah :)

Macam mana pula persediaan mengharungi bulan yang penuh barakah ini? adakah kita sudah bersedia dari segi fizikal dan mental? perbetulkan niat, itu yang lebih utama. Tanam niat dari sekarang, moga ramadhan tahun ini lebih baik dari ramadhan yang sebelumnya. kejarlah pahala yang telah dijanjikan Allah s.w.t. Jangan tangguh-tangguh dan tidak istiqamah kerana itulah kunci terbesar pintu kegagalan.

Akhir kalam, maafkan diri ini andai pernah mengguris hati @ termengata tentang sahabat-sahabat diluar sana. Jom kumpul pahala banyak-banyak :)

Firman Allah S.W.T
 " Hai orang-orang yang beriman, diwajibkan atas kamu berpuasa sebagaimana diwajibkan atas orang-orang sebelum kamu agar kamu bertakwa ".
( Al-Baqarah : 183 )

~ jangan tinggal puasa !

Wallahu A'lam

2 comments: