Friday 27 July 2012

haya'

Al haya u minal iman. malu itu sebahagian daripada iman

mulut mudah untuk berbicara, bibir mudah mengungkap, tapi hati?
hati amat mudah berbolak balik lebih-lebih lagi apabila sesuatu keputusan itu dibuat tidak ikhlas. Bak kata orang mulut cakap lain, tapi hati cakap lain.

kadang-kadang terasa malu dengan diri sendiri. malu kerana tidak berusaha untuk korban kan masa untuk mentarbiyahkan diri yang sememangnya hina dan lemah. malu kerana telah berusaha sedaya upaya
memberi seribu satu alasan semata-mata enggan mengikuti sesuatu program yang rasanya mampu memberi manfaat buat diri. malu juga kerana tidak pernah menyumbang dalam menggerakkan misi dakwah :(

anyone? please help me. show me the best way out from this feeling :( Sometimes i keep thinking of this words " bila kita berkawan dengan pengedar minyak wangi, kita akan terkena tempias bau harumnya". Jadi kalau saya berkawan dengan orang-orang yang solehah, insyaAllah sikit-sikit saya akan terkena tempias kesolehahannya (erk ayatku). jadi saya terfikir mungkin disebabkan faktor kawan sedikit sebanyak menyebabkan saya jadi macam ni. Kesimpulan yang dapat saya simpulkan disini, surround myself with friends who can drive me to be a great muslim. Anyway i'll try harder and harder and harder to improve myself. mohon doa ya kawan kawan :(


No comments:

Post a Comment