Monday 17 August 2015

tiba tiba mata jadi kecik


Www-whats that? (mata sepet. angkat kening sebelah)

Huhu.. Sedih saya tengok. Macam inikah yang dinamakan....Macam inikah contoh....

Mungkin ada dalam kalangan mereka yang hatinya menjerit seperti ini..
---> Erghhhhh geram ! Hey kamu ! Kamu ni orang islam ke bukan islam haaa? Tak tahu batas hukum ke? Hey kamu ! Saya sedang cakap dengan kamu ni ! Satu dunia tengah tengok saya tahu tak? Fitnah ini datang dari kamu ! Kamu yang patut dipersalahkan !

Tapi apakan daya. Saya tidak salahkan mereka seratus peratus. Kerana mereka peserta. Rule sebagai peserta, nak tak nak kena ikut cakap ! Waaaajibul ghunnah ! Must do the instruction ! No excuse ! No excuse ! and No mercy !

Tapikan. Walau pun kita peserta, bukankah kita punya hak untuk pertahankan yang benar?

Hmm bagilah sejuta kebaikan yang ada padanya. Saya tetap akan bertanya. Apakah ini?

Jadi mari kita pakat salahkan 'kepala' program. Heyyy ok apa, dari buat program lain, baik la program ni. Tu la manusia, walaupun orang 'kurang baik' buat 'benda baik', still nampak tak baik. Tu lah manusia.

Astaghfirullah...Tetapi ! Sungguh ! Saya tak percaya dengan hampir semua slot dalam penggambaran. Untuk seorang 'icon' berbasahan bersama. Ini melampaui batasan wahai...wahai...

Dari apa yang saya nampak, kalau kita tidak faham islam betul-betul, buatlah apa saja yang pada pandangan kita itu 'baik', ketahuilah sebenarnya terdapat seribu satu kecacatan padanya. Kalau saja kita mengerti.

Bukan mudah wahai....bukan mudah....



~ Dari banyak banyak program dot dot dot, saya paling tabik pada imam muda musim pertama. Hat's off !
~ Rasanya program seperti itu hanya layak untuk lelaki je kot. Yang perempuan, buat secara tertutup lah.

Wallahu A'lam

No comments:

Post a Comment